Kundsupport: vardagar 09-16
E-mail: info@lekexperten.se
Leveranstid: 1-2 dagar
Frakt: 69:-

1. Köp

1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan.
En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet.
Spara ditt ordernummer. Vi ingår endast avtal med myndig personer.
Efter att din order är lagd kan normalt inga ändringar göras. Detta gäller både på produkter och leveransinformation. Det är på konsumentens ansvar att skriva in rätt uppgifter och beställa rätt produkter.
 
2. Priser och betalning

2.1 Pris
I priserna ingår moms.
En fraktavgift tillkommer med 69 kr för privatpersoner och 99:- för företag.
Fakturavgift tillkommer om dessa betalningssätt väljs.

2.2 Betalsätt
Du kan välja mellan följande betalsätt:

Klarna Faktura

Klicka här för
betalningsvillkor.


Kortbetalning
VISA / Mastercard

Direktbetalning
Vi erbjuder  direktbetalning via Swedbank, Nordea och Handelsbanken.

2.3
Återbetalning
Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi
mottagit och godkänt din retur.

3 Leveranser

3.1
Leveranstid
Leveranstiden är 1-2 vardagar.

Samtliga våra produkter som finns i lager skickas samma dag du beställer, om beställningen
läggs före kl. 13:00. Vi har endast 1-2 dagar i leveranstid

Reservationer:
*Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över som tex mycket snö och tekniska problem hos speditören.

*Med reservation för geografiskt avlägsna leveransorter, Gotland och orter med 9 i postnumret. 1-2 extra leveransdag(ar) tillkommer.

*Lantbrevbäring innebär utöver andra eventuella geografiska tillägg också en dags extra leveranstid.

3.2
Leveranssätt
Samtliga produkter från vårat lager levereras med Posten.


3.3 Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 249 kr för tillkomna omkostnader.
(Detta gäller även om du ångrat ditt köp) 

3.4 Synlig Fraktskada
Vid eventuell fraktskada ska anmälan göras direkt av dig på plats innan ni kviterar godset.
Även en minimal skada på ytterkartongen ska anmälas.

Observera att du absolut inte får försöka laga eller montera produkten innan den blivit besiktigad av speditörens reklamations ansvariga. Original emballaget ska behållas.

Efter anmälan gjorts hos Posten eller annan speditör vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer om skadan orsakat åverkan på din produkt.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.

3.5 Dold Fraktskada
Vid en dold fraktskada måste en anmälan göras av dig snarast hos Posten eller annan speditör. Efter anmälan gjorts hos speditören vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer.

Observera att du absolut inte får försöka laga eller montera produkten innan den blivit besiktigad av speditörens reklamations ansvariga. Original emballaget ska behållas.

Kontakta oss gärna för hjälp med reklamationsanmälan.

3.6 


3.7

För att hämta ut paket hos ditt postombud behöver du en giltig legitimation.

Observera att giltig legitmation måste kunna uppvisas vid uthämtning av paket hos PostNords ombud. Mottagarnamnet i beställningen måste överensstämma med namnet som står på uthämtarens legitimation. Använd inga smeknamn i din beställning, och adressera alltid till den person som fysiskt ska uthämta paketet.

Läs mer om legitimering och vilka legitimationer som är godkända på PostNords sida: Postnord - Legitimering

Om ändringar behöver göras med ditt paket debiteras från 225:-.
(Detta avser kostnaden för ändrat förfogande och den avgift Posten debiterar oss)

3.8 Om du väljer att hämta din beställning från vårt lager tilkommer igen avgift för leveransmetod.
Du får ett SMS när du kan hämta ut din order.
Öppettider: 09:00-16:00.

Utlämningsadress Södra Skeppsbron 30 Visa karta.

3.9 Leverans till utlandet
Vi levererar till Finland och Danmark, för att se exakt pris tar du det du önskar beställa till kassan. Det rör sig i normala fall om ca 50:- extra.

4. Ångerrätt / Öppetköp
Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dagen du hämtar ut varan enligt svensk lag. Varan ska vara Inlämnad hos speditör inom 14 dagar från att du löst ut paketet. Att inte hämta ut sitt paket räknas inte som att man ångrar sitt köp. Det är tillåtet att öppna förpackningen och utföra funktionskontroll på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.
Vid nyttjande av ångerrätten / öppet köp står du får kostanden för frakten tillbaka till oss eller vår leverantör.

OBS! Spara kvittot du får av Posten, här finns ett kollinummer som används för spårning av ditt paket. Tänk på att du är ansvarig för returförsändelsen till oss.


5. Reklamationsrätt
Lekexperten och Sultana AB säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Lekexperten och Sultana AB, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvitto gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. Detta kommer skickas via e-post  direkt efter att du lagt din beställning.


6. Reservation för fel

*Felsatta priser: Vi förbehåller oss rätten att i efterhand neka en
order och återbetala pengarna där vi satt fel pris.

*Tekniska fel vid betalning: Skulle en beställning gå igenom utan att betalning skett kommer vi inom skälig tid att skicka en faktura på kvarvarande belopp.

*Fel vid packning: Om du får flera eller fel produkter än du betalt för eller tex att paketet skickas två gånger kan vi i efterhand begära tillbaka dessa produkter (Inom skälig tid). I ett sådant fall står vi givetvis för returfraktkostanden. Skulle du inte skicka tillbaka produkterna till oss tar vi oss rätten att fakturera för dessa.

*Övriga fel: Vi reserverar oss för fel som vi inte kan råda över och förbehåller oss rätten att
vidta nödvändiga åtgårder inom skälig tid
7. Personskydd och dataskydd

Vi använder dessa uppgifter endast för att skicka dig den information du bett
om eller kommer att be om vi senare tillfälle. Din personliga information kommer
inte att ges bort, säljas eller göras tillgänglig för tredje part. Vi
respekterer ditt privatliv och behandlar dina uppgifter med diskretion. Om du
vid något tillfälle inte vill motta mer information från oss så kan du klicka på
en länk i informationen som skickas till dig. Om du vill uppgradera din
information eller radera den helt så kan du göra det genom att skicka ett email
till oss.

8. Kontaktuppgifter:

Lekexperten.com / Sultana AB
Södra Skeppsbron 30
802 84 Gävle

Telefon: 026-182427
ORG# 556796-6444

(Senast uppdatering: 2015-05-29)

Affiliate Besök Lekexperten på ShopMania